STEP versijos

Šiuo metu Lietuvoje įgyvendinamos 5 programos versijos, kuriose kviečiami dalyvauti tėveliai priklausomai nuo vaiko amžiaus:

  • Pirmieji tėvystės žingsniai – pirmojo kūdikio laukiantiems – būsimoms mamoms ir tėčiams – skirta programa, parengta Lietuvos STEP grupių vadovų (autorės – dr. Jolita Jonynienė, Rūta Lingytė, Rūta Mickevičienė). Įgyvendinama nuo 2019 m. rudens. Programą sudaro 4 susitikimai.
  1. Susipažinimas. Jūsų mažylis;
  2. Jūs – tėvai: lūkesčiai ir realybė;
  3. Apie savęs ir kitų drąsinimą;
  4. Pirmieji pozityvaus auklėjimo metodai. Apibendrinimas.
  • STEP 0-5 – mažylių iki penkerių metų tėvams skirta programos versija (įgyvendinama nuo 2014 m. rudens). Programą sudaro 9 susitikimai.

          Susitikimų temos:

  1. Įžanginis susitikimas: Susipažinimas;
  2. Supraskite savo mažylį;
  3. Supraskite mažylio elgesį;
  4. Ugdykite savigarbą ankstyvajame amžiuje;
  5. Klausykitės mažylio ir su juo kalbėkitės;
  6. Padėkite mažyliui bendradarbiauti;
  7. Drausminkite mažylį;
  8. Susipažinkite su mažyliu emocine ir socialine raida;
  9. Baigiamasis susitikimas. Apibendrinimas.
  • STEP 6-12 – 6-12 m. vaikučių tėvams skirta programos versija (įgyvendinama nuo 2010 m. rudens). Programą sudaro 9 susitikimai.

Susitikimų temos:

  1. Įžanginis susitikimas: Susipažinimas;
  2. Supraskite save ir savo vaiką;
  3. Supraskite įsitikinimus ir jausmus;
  4. Drąsinkite savo vaiką ir save;
  5. Klausykitės vaiko ir su juo kalbėkitės;
  6. Padėkite vaikui bendradarbiauti;
  7. Drausminkite išmintingai;
  8. Pasirinkite tinkamą metodą;
  9. Baigiamasis susitikimas: Apibendrinimas.
  • STEP 12-17 – programos versija paauglių tėvams (įgyvendinama nuo 2013 m. pavasario). Programą sudaro 9 susitikimai.

Susitikimų temos:

  1. Įžanginis susitikimas: Susipažinimas;
  2. Supraskite save ir savo paauglį;
  3. Keiskite reakciją į paauglio elgesį;
  4. Bendraukite pagarbiai ir drąsindami;
  5. Drąsinkite bendradarbiauti ir spręsti sunkumus;
  6. Ugdykite atsakomybę pasekmių metodu;
  7. Pasirinkite tinkamą metodą: 1 dalis;
  8. Pasirinkite tinkamą metodą: 2 dalis;
  9. Baigiamasis susitikimas: Apibendrinimas.
  • STEP-E – išplėstinė programos versija tiems, kurie nori labiau pasigilinti į emocinius vaiko poreikius ir siekia patobulinti elgesio valdymo įgūdžius. Ši programos versija yra sudaryta iš vienos iš pagrindinių programų (STEP 0-5, STEP 6-12 arba STEP 2-17) ir papildyta 3 susitikimais (Priimkite emocijas ir valdykite elgesį 1, 2, Probleminių situacijų sprendimas). Įgyvendinama nuo 2018 m. pavasario.
  • STEP-M – STEP programos atitikmuo mokytojams, kuriuo siekiama padėti priešmokyklinių ir pradinių klasių mokytojams geriau suprasti klasės vaikų elgesį, sustruktūruoti turimas žinias apie mokinių asmenybės ugdymą bei įtvirtinti santykį su mokiniais kuriančius įgūdžius. Programą sudaro 10 mokytojų grupės susitikimų po 3 val. Įgyvendinama nuo 2019 m. rudens. Akredituota Lietuvos vaikų ir jaunimo centro 2020 m. gruodį.